AMD’nin FSR 4 teknolojisi şaşırttı

MD’nin Gamescom 2025’te tanıttığı yeni yükseltme teknolojisi FSR 4, resmi desteği olmamasına rağmen mod geliştiricileri tarafından daha fazla oyunda çalıştırılmaya başladı. Bu durum, teknolojinin yaygınlaşmasını hızlandırabilir.
FSR 4, daha fazla oyunda çalıştırılabiliyor
AMD, FSR 4.0.2 ve FidelityFX SDK 2.0’ı duyurmasına rağmen, desteklenen oyun sayısı hala Nvidia’nın DLSS 4’ünün gerisinde. Ancak mod topluluğu, DLSS Swapper gibi popüler araçları kullanarak bu durumu değiştirmeye başladı.

Geliştiriciler, FSR 4’ün DLL dosyalarını resmi olarak desteklenmeyen oyunlara başarıyla entegre etti. Horizon Zero Dawn Remastered gibi oyunlarda yapılan ilk testler, umut verici sonuçlar veriyor. Ancak Linux tarafında bazı uyumluluk sorunları devam ediyor.
Mod geliştiricilerinin işini kolaylaştıran bir diğer unsur da, AMD’nin kısa bir süre önce paylaşıp geri çektiği FSR 4 kaynak kodu oldu. Bu kaynak kodu, modder’ların desteklenmeyen oyunlarda bile FSR 4’ü aktif hale getirmelerine olanak sağladı.
Bunun yanı sıra, OptiScaler adlı alternatif bir araç da DLSS 2, FSR 2 ve XeSS destekli oyunlarda yükseltme yöntemlerini değiştirerek daha geniş bir esneklik sunuyor. Bu araç, henüz DLSS Swapper kadar olgunlaşmasa da yüzlerce oyunda farklı GPU’lar için çözümler denemeyi mümkün kılıyor.
Kaynak kod sızıntısı ayrıca, AMD’nin RX 7000 serisi ekran kartları için “hafif” bir FSR 4 sürümünü test ettiğini de ortaya koydu. Bu sürüm, RX 9000 serisi kadar etkili olmasa da eski nesil kartlar için bir iyileştirme sunacak.