Yeni Mercedes-Benz GLC ezber bozmaya geldi

Mercedes-Benz, dünya çapında yıllardır en çok satan modeli olan GLC’nin tamamen elektrikli yeni neslini tanıttı. Markanın tasarım, teknoloji ve lüks anlayışını bir üst seviyeye taşıyan yeni elektrikli GLC, “İkonik, çok yönlü, sezgisel ve pürüzsüz” sloganıyla özetlenen özellikleriyle orta sınıf SUV segmentinde yeni standartlar belirlemeye hazırlanıyor. Piyasaya ilk olarak 360 kW gücündeki GLC 400 4MATIC modeliyle çıkacak olan araç, 713 kilometreye varan menzili ve çığır açan yenilikleriyle dikkat çekiyor.
İkonik Tasarım: Markanın Yüzü Yeniden Tanımlanıyor
Yeni GLC, markanın “Duyusal Saflık” tasarım felsefesini yeni bir seviyeye taşıyor. Aracın en dikkat çekici özelliği, Mercedes-Benz’in yüzünü yeniden tanımlayan, aydınlatmalı ve yüksek teknolojili ikonik ızgarası. Bu ızgara, isteğe bağlı olarak 942 adet polikarbonat arkadan aydınlatmalı noktadan oluşan bir piksel grafiğiyle donatılabiliyor ve araca adeta hayat veren animasyonlar sunabiliyor.
İç mekanda ise sürücüyü ve yolcuları, bir uçtan diğerine kesintisiz uzanan ve 99,3 cm (39,1 inç) boyutuyla bugüne kadar bir Mercedes-Benz’de kullanılan en büyük ekran olan MBUX HYPERSCREEN karşılıyor. Bu devasa ekran, markanın “Evinize Hoş Geldiniz” hissini yeni bir boyuta taşıyor. İç mekandaki lüks ve ferahlık hissi, standart olarak sunulan panoramik tavan ile daha da artırılıyor. İsteğe bağlı olarak sunulan SKY CONTROL panoramik tavan ise, cam yüzeyi şeffaf ve opak arasında değiştirilebilen dokuz bölgeye sahip. Geceleri ise tavana entegre edilmiş 162 adet yıldız aydınlatılarak büyüleyici bir atmosfer yaratılıyor.
Mercedes-Benz, yeni GLC ile bir ilke daha imza atarak The Vegan Society tarafından bağımsız olarak onaylanmış, tamamen vegan bir iç mekan paketi sunan dünyadaki ilk otomobil üreticisi oldu.






























Sezgisel Teknoloji: Yapay Zeka Destekli “Süper Beyin” MB.OS
Yeni GLC, gücünü markanın kendi geliştirdiği ve yapay zeka tarafından yönetilen “süper beyin” olarak tanımlanan Mercedes-Benz İşletim Sistemi’nden (MB.OS) alıyor. Bu sistem, bilgi-eğlenceden otonom sürüşe, konfordan şarja kadar aracın her yönünü entegre edip kontrol ediyor.
- Yeni Nesil MBUX: Dünyanın Microsoft ve Google’dan gelen yapay zekayı entegre eden ilk otomobil içi bilgi-eğlence sistemi olan dördüncü nesil MBUX, kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor.
- MBUX Sanal Asistan: “Çoklu Ajan Yaklaşımı” kullanan asistan, internetin kolektif bilgisini kullanarak karmaşık ve çok aşamalı sohbetler gerçekleştirebiliyor. Kullanıcılar, “Hey Mercedes” komutuyla asistanla bir arkadaşıyla sohbet eder gibi doğal bir dille iletişim kurabiliyor.
- Eğlence ve Uygulamalar: Ön yolcu için 40’tan fazla uygulama, video akışı ve Disney+’a doğrudan erişim gibi geniş bir eğlence yelpazesi sunuluyor.
- Ses Deneyimi: Dolby Atmos artık Apple CarPlay üzerinden de deneyimlenebiliyor. Opsiyonel Burmester 4D surround ses sistemi ise koltuklardaki titreşim üreteçleri (exciter) ile müziği dokunsal bir deneyime dönüştürüyor.
Çok Yönlülük: Daha Fazla Alan ve Üstün Çekme Kapasitesi
Tamamen elektrikli mimari üzerine inşa edilen yeni GLC, içten yanmalı motora sahip kardeşlerine göre daha geniş bir yaşam alanı sunuyor.
- Geniş İç Hacim: Dingil mesafesinin 84 mm daha uzun olması sayesinde arka koltuktaki yolcular 47 mm daha fazla diz mesafesine sahip oluyor.
- Bagaj Kapasitesi: Arka bagaj 570 litre hacim sunarken, koltuklar katlandığında bu alan 1.740 litreye ulaşıyor. Ayrıca, ön kaputun altında yer alan “frunk” adı verilen ek bölüm 128 litre daha depolama alanı sağlıyor.
- Çekme Kapasitesi: GLC 400 4MATIC, frenli olarak 2,4 tona kadar çekme kapasitesine sahip olup büyük karavanlar, tekne veya at römorkları için idealdir.
- Arazi Kabiliyeti: 4MATIC modellerinde standart olan TERRAIN sürüş modu ve ön kamerayı kullanarak aracın altını sanal olarak gösteren “şeffaf kaput” özelliği, arazide sürüşü kolaylaştırıyor.
Pürüzsüz Performans: Menzil, Şarj ve Sürüş Konforu
Yeni GLC, uzun menzili, hızlı şarj kabiliyeti ve S-Serisi’nden alınan teknolojileriyle hem konforlu hem de dinamik bir sürüş vaat ediyor.
- Menzil ve Şarj: 800 voltluk sistem ve yeni nesil batarya sayesinde şarj süreleri önemli ölçüde kısalıyor. Mevcut tahminlere göre araç, on dakikalık şarj ile 303 kilometreye kadar menzil kazanabiliyor. Araç ayrıca, uyumlu bir DC şarj istasyonuna bağlandığında ev (V2H) veya şebeke (V2G) için bir güç tedarikçisi olarak da hareket edebilen çift yönlü şarj teknolojisine hazır.
- Fren Sistemi: Yeni “One-Box” fren sistemi, enerjinin geri kazanımı veya geleneksel sürtünme freni kullanılması fark etmeksizin tutarlı ve güvenli bir fren pedalı hissi sağlıyor. 300 kW’a varan geri kazanım gücü, çoğu durumda “tek pedallı sürüş” hissiyatı sunuyor.
- Süspansiyon ve Direksiyon: Mercedes-Benz S-Serisi’nden bilinen AIRMATIC havalı süspansiyon, üstün bir sürüş konforu sunuyor. 4,5 dereceye kadar dönebilen arka aks yönlendirme sistemi ise dönüş çapını 90 santimetre azaltarak 11,2 metreye düşürüyor ve araca olağanüstü bir çeviklik kazandırıyor.