Tesla beklenmedik bir darbe aldı!

Elektrikli otomobil devi Tesla’nın ABD pazarındaki hakimiyeti sarsılıyor. Şirketin elektrikli araç pazarındaki payı, neredeyse son sekiz yılın en düşük seviyesine inerek %40’ın altına düştü. Pazardaki düşüşte, rakiplerin yeni ve daha uygun fiyatlı modellerinin devreye girmesi etkili oldu.
Tesla, ABD pazarında da tutunamadı
Araştırma şirketi Cox Automotive’in verileri, Tesla’nın ABD’deki elektrikli araç satışlarının Ağustos ayında toplam pazarın yalnızca %38’ini oluşturduğunu gösteriyor. Bu oran, Tesla’nın ABD pazarındaki payının Ekim 2017’den bu yana ilk kez %40’ın altına indiği anlamına geliyor. O dönemde şirket, Model 3’ün seri üretimine yeni yeni başlamıştı.

Verilere göre, Tesla’nın pazar payı Haziran’da %48,7 iken Temmuz’da %42’ye geriledi. Bu, Mart 2021’den bu yana yaşanan en sert düşüş olarak kayıtlara geçti. O zamanlar Ford, Mustang Mach-E modelini piyasaya sürmüştü.
Pazar payı düşse de, Tesla’nın aylık satışları %7 artışla 53.816 adede ulaştı. Buna karşın, yeni elektrikli araç satışları genel olarak %24 artış gösterdi. Rakip üreticilerin satışları ise %60 ile %120 arasında artış kaydetti.
Tesla’daki düşüş ABD ile sınırlı kalmıyor. Şirket, 2024 yılında 1,79 milyon araç teslim ederek, 2023’teki 1,81 milyonluk satış rakamının gerisinde kaldı. Bu, Tesla’nın 2011’den bu yana ilk yıllık satış düşüşü oldu. Üretim de 2024’te yaklaşık %4 azaldı.
Şirketin 2025’teki ikinci çeyrek teslimatları 384.122’de kaldı ve bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre %13,5’lik bir düşüşe işaret ediyor. Özellikle Cybertruck modeli beklentilerin altında kaldı.
Uzmanlar, Tesla’nın satışlarındaki asıl sorunun, rakiplerin daha yeni ve daha ucuz elektrikli araçlar piyasaya sürmesi olduğunu söylüyor. ABD’de Rivian gibi üreticiler doğrudan Tesla ile rekabet ederken, Çinli BYD ise Avrupa’da ve kendi pazarında hızla yükseliyor.