Huawei, üç Aito elektrikli SUV modelini Avrupa’da duyurdu!

Munih’teki IAA Mobility 2025 fuarında Huawei, Aito markasına ait üç yeni elektrikli SUV modelini tanıttı. M5, M8 ve M9 adını taşıyan bu modeller; ileri teknolojileri, esnek motor seçenekleri ve rekabetçi fiyatlarıyla Avrupa’daki elektrikli araç (EV) pazarını hareketlendirebilir. İşte tanıtılan üç yeni araç…
Huawei, Aito M5, M8, ve M9 modellerini teknolojik özellikleriyle getiriyor
Aito markası, Çinli marka Seres ve Huawei iş birliğinde üretiliyor. Seres araçların üretimini üstlenirken, Huawei ise aracın “beyni” olarak konumlanıyor. Huawei, HarmonyOS destekli bilgi-eğlence sistemlerinden gelişmiş sürücü destek özelliklerine, elektrik motorlarından sensörlere kadar tüm teknolojik altyapıyı sağlıyor.

Aito M5
Markanın giriş seviyesi modeli olan M5, fuarda en çok dikkat çeken araçlardan biriydi. 4,785 mm uzunluğunda, 1,930 mm genişliğinde ve 1,625 mm yüksekliğindeki bu orta boy SUV, sade ve modern bir tasarıma sahip. Tavanındaki 192 hatlı LiDAR sensörü, aracın teknolojik altyapısını gözler önüne seriyor.
İç mekanda, iki kollu direksiyonun arkasında yer alan dijital gösterge paneli ve 15.6 inçlik büyük dokunmatik ekran ön plana çıkıyor. Orta konsolda bulunan kablosuz şarj pedleri ve bardaklıklar, pratik bir kullanım sunuyor.
M5’in iki farklı motor seçeneği bulunuyor. Tamamen elektrikli (BEV) versiyonu, 200 kW (268 hp) güç üreten tek bir arka motora sahip. CATL marka 83 kWh’lik bataryasıyla Çin’in CLTC test döngüsüne göre 602 km menzil sunuyor. EREV (Genişletilmiş Menzilli Elektrikli Araç) modeli ise sadece bataryayı şarj etmek için kullanılan 1.5 litrelik benzinli bir jeneratöre sahip.
Bu modelin 200 kW (268 hp) gücünde arkadan itişli ve 365 kW (489 hp) gücünde dört tekerlekten çekişli seçenekleri mevcut. Çin’de 229,800 ile 249,800 RMB (yaklaşık 27,500 – 29,890 Euro) arasında satılıyor.
Aito M8
M8, markanın tam boyutlu SUV’u ve Nisan 2025’teki lansmanından bu yana Çin’de kendi segmentinin en çok satan aracı olmayı başardı. 5,190 mm uzunluğu ve 3,105 mm’lik geniş dingil mesafesiyle M5’ten daha büyük.

İç tasarımı, beş veya altı koltuklu konfigürasyonlarla kullanıcılara esneklik sunuyor. Kokpit, 12.3 inçlik gösterge paneli, 15.6 inçlik ana ekran ve ön yolcu için özel olarak tasarlanmış 16 inçlik ekran olmak üzere üç ekranlı bir yapıyla dikkat çekiyor. Ayrıca 68 inçlik artırılmış gerçeklik destekli baş üstü göstergesi (HUD) de aracın teknolojik donanımını tamamlıyor.
EREV M8, 392 kW (526 hp) güç üreten çift motorlu, dört tekerlekten çekişli sisteme sahipken, tamamen elektrikli versiyonu 227 kW (304 hp) gücünde arkadan itişli veya 387 kW (519 hp) gücünde dört tekerlekten çekişli seçeneklere sahip. Batarya seçenekleri 37 kWh’den 100 kWh’e kadar uzanıyor ve maksimum 705 km CLTC menzili sunuyor. Çin’deki fiyatı 359,800 ile 449,800 RMB (yaklaşık 43,060 – 53,830 Euro) arasında değişiyor.
Aito M9
Aito serisinin amiral gemisi olan M9, lüks ve konforu bir araya getiriyor. 5,230 mm uzunluğu ve 3,110 mm dingil mesafesiyle ailenin en büyüğü. Dış tasarımında “zırhlı eldiven” şeklindeki benzersiz farlar ve sürücü destek sistemleri için kullanılan dört LiDAR sensörü dikkat çekiyor.

Tıpkı M8 gibi, M9’un da üç ekranlı kokpiti ve beş veya altı koltuklu düzen seçenekleri bulunuyor. EREV modeli, 52 kWh bataryayı şarj eden 1.5 litrelik bir motorla, 365 kW (489 hp) gücünde çift motorlu bir sisteme sahip. Tamamen elektrikli M9 ise 390 kW (523 hp) güç üreten çift motorlu, dört tekerlekten çekişli bir araç ve 100 kWh’lik bir bataryaya sahip. Çin’deki fiyatı 469,800 ile 569,800 RMB (yaklaşık 56,222 – 68,190 Euro) arasında değişiyor.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.