Alman otomobil devleri için kötü haber

Alman otomotiv sanayisinin bel kemiği ve Büyük Üçlü olarak anılan Mercedes-Benz, BMW ve Audi, 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklenmedik derecede sert bir kar düşüşüyle sarsıldı. Amerika’nın getirdiği yeni gümrük tarifeleri ve küresel pazarlardaki jeopolitik gerilimler, dev markaların finansal tablolarını kırmızıya boyarken, bu karamsar tablonun ortasında parlayan tek umut ışığı ise elektrikli ve hibrit araç satışlarındaki istikrarlı artış oldu.

Alman otomobil devleri neden düşüşte?

Sektör analistlerine göre Alman devlerinin yaşadığı bu zorluğun temelinde iki ana neden yatıyor: Transatlantik ticaret ilişkilerindeki gerilim ve küresel ekonomik yavaşlama endişeleri. Özellikle ABD pazarında uygulanan yeni gümrük vergileri, kâr marjlarını doğrudan eritirken, dünya genelindeki siyasi ve ekonomik belirsizlikler tüketici güvenini olumsuz etkileyerek talebi baskılıyor.

Mercedes-Benz: Karda Sert Düşüş

Tablonun en çarpıcı verilerinden biri Mercedes-Benz’den geldi. Şirketin net kârı, 2024’ün aynı dönemine kıyasla %69’luk şok bir düşüşle 957 milyon euroya geriledi. Yılın ilk yarısını kapsayan altı aylık dönemde ise kâr erimesi %56’yı bulurken, gelirler %9 ve otomobil satış adetleri %6 oranında azaldı. Bu veriler, markanın hem satış hacminde hem de birim başına kârlılıkta ciddi bir baskı altında olduğunu gösteriyor.

BMW: Teslimatlarda Direnç, Karda Gerileme

Bavyeralı rakibi BMW Group ise kârlılıkta ciddi bir gerileme yaşasa da araç teslimatlarında istikrarını koruyarak daha dirençli bir profil çizdi. Grubun ikinci çeyrek kârı yaklaşık üçte bir oranında azalarak 1.8 milyar euroya düştü. Yılın ilk yarısındaki kâr düşüşü ise %29 olarak kayıtlara geçti. Ancak tüm bu olumsuzluğa rağmen BMW, yılın ilk yarısında 1.2 milyon adetlik teslimatla seviyesini korumayı başardı. Hatta ikinci çeyrekte, geçen yıla göre %0.4’lük mütevazı bir artış bile yakaladı. Bu durum, BMW’nin pazar payını korumak için kâr marjlarından feragat etmiş olabileceğine işaret ediyor.

Audi: Gelir Artışına Rağmen Kar Baskı Altında

Volkswagen Grubu çatısı altındaki Audi’nin durumu ise tablonun en ilginç noktalarından birini oluşturuyor. Bentley ve Lamborghini gibi lüks markaları da içeren Audi Grubu’nun operasyonel kârı ilk yarıda %45.1 gibi keskin bir düşüşle 1.09 milyar euroya indi. Ancak aynı dönemde şirketin gelirleri %5.3 oranında artış gösterdi. Gelir artarken kârın bu denli düşmesi, artan üretim maliyetleri, tedarik zinciri sorunları ve elektrifikasyon dönüşümüne yapılan yüksek harcamaların şirketin kârlılığını ne denli baskıladığını gözler önüne seriyor.

Tüm bu finansal zorluklara rağmen, üç dev markanın da ortak bir başarı noktası var. O da elektrifikasyon. Raporda, Mercedes, BMW ve Audi’nin tamamen elektrikli (BEV) ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin satışlarının genel düşüş trendinin aksine artış gösterdiği vurgulanıyor. Bu durum, markaların geleceğe yönelik stratejilerinin doğru yolda olduğunu ancak bu geçiş sürecinin oldukça maliyetli ve sancılı geçtiğini kanıtlıyor.

İlginizi Çekebilir:Ford uygun fiyatlı elektrikli araçlarını tanıtacak
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Canary Capital Files for Tron ETF With Staking Capabilities
RTX 5080’li notebook performansı? Casper Excalibur G920 inceleme!
Insta360, ilk kablosuz mikrofonunu tanıttı!
Netflix Türkiye’den yeni zam!
Xiaomi YU7 üretimi başladı! İlk 500 araç fabrikadan çıktı
Samsung’dan iki modele daha güncelleme müjdesi
mp4 indir | © 2025 |