CATL yüzde 90 daha ucuz batarya sunacak

Dünyanın en büyük pil üreticisi CATL, elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemleri için maliyeti radikal bir şekilde düşüren yeni bir teknoloji geliştirdi. Şirket, sofra tuzundan elde edilen sodyum elementi kullanarak enerji depolama maliyetlerini kilovat-saat başına sadece 10 dolara kadar çektiğini duyurdu. Bu fiyat, mevcut lityum-iyon bataryaların 115 dolarlık maliyetine kıyasla yüzde 90 gibi büyük bir düşüş anlamına geliyor.

CATL, sodyum-iyon bataryalar üzerinde çalışıyor

Bu yenilik, sadece elektrikli araç pazarında değil, aynı zamanda yenilenebilir enerji kaynaklarının daha geniş kitlelere ulaşması için de kritik bir önem taşıyor. Sodyumun lityuma göre daha bol ve ucuz bir kaynak olması, bu bataryaların sürdürülebilir bir alternatif olmasını sağlıyor. Ayrıca sodyum-iyon bataryalar, aşırı ısınmaya karşı daha dirençli olmalarıyla dikkat çekiyor.

CATL, daha önce düşük enerji yoğunluğu ve yüksek üretim maliyetleri gibi sorunlarla boğuşan sodyum-iyon teknolojisindeki engelleri aştığını belirtiyor. Şirket, Naxtra batarya paketi ve Freevoy hibrit sistemi adını verdiği iki yeni ürünle bu teknolojinin sınırlarını zorluyor.

Naxtra batarya paketi, 175 Wh/kg enerji yoğunluğuyla sodyum bazlı sistemler için rekabetçi bir performans sunuyor. -40°C ile 70°C gibi zorlu sıcaklıklarda dahi güvenle çalışan bu batarya, 10.000’den fazla şarj döngüsüne dayanıyor. Bu ömür, teorik olarak 5.8 milyon kilometrelik sürüşe eşit bir dayanıklılık sunuyor.

Bu dayanıklılık, bataryayı sadece bir araba parçası olmaktan çıkarıp bir altyapı enerji kaynağı haline getiriyor. Naxtra, tek şarjla yaklaşık 500 kilometre menzil sağlıyor. Bu performans, günümüzde yaygın kullanılan LFP bataryalarla yarışabilirken, premium nikel bazlı lityum pillerin gerisinde kalıyor.

CATL’nin bir diğer hamlesi olan Freevoy hibrit sistemi ise iki farklı batarya kimyasını tek bir pakette birleştiriyor. Sistem; klasik LFP, yüksek performanslı NMC ve sodyum-iyon konfigürasyonlarını içeriyor. Freevoy’un enerji yönetim sistemi, koşullara göre en uygun kombinasyonu otomatik olarak seçiyor. Örneğin, soğuk havada sodyum devreye girerken, uzun menzil gerektiğinde lityum kullanılıyor.

CATL, seri üretime başladığını ve sodyum-iyon bataryaları Geely, Chery ve GAC gibi 30 araç modeline entegre etmeyi planladığını duyurdu. Ancak, bu teknolojinin küresel talebi karşılayacak ölçekte üretim yapması için ciddi altyapı yatırımlarına ihtiyaç duyuluyor.

CATL, mevcut lityum-iyon üretim hatlarının kolayca uyarlanabilmesinin bu süreci hızlandıracağını belirtiyor. Sodyum-iyon bataryaların asıl potansiyelini göstermesi için araçlar yola çıktığında, gerçek dünya koşullarındaki performanslarını görmek gerekiyor.

İlginizi Çekebilir:OPPO Find X9 Pro kamera özellikleri belli oldu!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Türkiye’nin en uzun menzilli balistik füzesi geliyor
Former FTX CTO Gary Wang Asks Court for No Jail Time
Hayatımızı değiştirecek 10 teknoloji
Japanese Bonds Stir Unease as Bitcoin Recovers From Last Week’s Tariff Panic
Redmi’den PUBG canavarı oyun tableti geliyor!
Hyundai, elektrikli SUV modeli Elexio’yu tanıttı!
mp4 indir | © 2025 |