Nissan yeni e-POWER teknolojisi ile geliyor

Nissan, dört yıl önce tanıtılan e-POWER teknolojisinin kapsamlı şekilde yenilenen versiyonunu duyurdu. İlk kez Eylül 2025’te yeni Qashqai modeliyle birlikte satışa sunulacak olan sistem, içten yanmalı motorun yalnızca elektrik üretmek için kullanıldığı bir yapı sunuyor. Dışarıdan şarj edilmeden elektrikli sürüş sağlayan bu teknoloji, yenilenen haliyle hem sürüş konforunda hem de verimlilikte dikkat çekici geliştirmeler içeriyor.

Nissan, yeni nesil e-POWER teknolojisi ile karşımıza çıkacak

Yeni e-POWER sisteminde yine çift motor bulunuyor. Benzinli motor tekerleklere doğrudan güç iletmiyor; yalnızca jeneratöre enerji sağlıyor. Bu enerji inverter aracılığıyla doğrudan elektrik motoruna aktarılıyor ve tekerlekleri hareket ettiriyor. Geleneksel hibrit sistemlerin aksine karmaşık şanzıman yapıları bulunmuyor. Bu tasarım, elektrikli araçlardaki anlık tepkiyi ve sessiz çalışmayı sağlıyor.

Sistem, rejeneratif frenleme ile kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek bataryaya geri kazandırıyor. Elektrikli araçlarda yaygın olarak kullanılan bu özellik, yakıt verimliliğine ve enerji geri kazanımına katkıda bulunuyor. Nissan, geliştirdiği yeni nesil e-POWER sisteminde eski versiyona kıyasla pek çok parametrede iyileştirme gerçekleştirdi.

Yeni versiyonda yakıt tüketimi 100 kilometrede 4,5 litreye kadar düşürüldü. Bu, teorik olarak 1200 kilometrelik bir menzil anlamına geliyor. Karbondioksit salımı 116 gramdan 102 grama indirilerek %12’lik bir iyileştirme sağlandı. Kabin gürültüsünde ise 5,6 desibele varan azalma elde edildi. Spor modda 10 kilovatlık ek güç ile daha hızlı ve tepkisel bir sürüş sunuluyor.

Yenilikler sadece yazılım ya da ince ayarlardan ibaret değil. Sistemin merkezinde yer alan motor, jeneratör, inverter, redüktör ve artırıcı tek bir kompakt modülde birleştirildi. Bu 5’i 1 arada güç aktarma sistemi hem daha hafif hem de daha az yer kaplıyor. Parçaların çoğu yeniden tasarlandı ancak toplam motor gücü 140 kW ve batarya kapasitesi 2,1 kWh olarak korunuyor.

Üç silindirli 1,5 litrelik turbo motorda da önemli değişiklikler yapıldı. Nissan’ın tescilli STARC yanma konseptiyle motor, silindir içi yanmayı stabilize ediyor. Bu sayede termal verimlilik artarken düşük devirlerde daha sessiz ve dengeli bir çalışma elde ediliyor.

Motorun üstünde yer alan yeni, daha büyük turbo ünitesi, genel verimi yükseltirken, yeni son tahrik oranı sayesinde otoyol hızlarında motor devri 200 rpm daha düşük tutulabiliyor. Bu da hem yakıt tüketimine hem de kabin sessizliğine katkı sağlıyor.

Yenilenen sistemde bakım aralıkları da uzatıldı. Önceki versiyonda 15.000 kilometrede bir yapılan servis kontrolleri artık 20.000 kilometrede bir gerçekleştirilecek.

Yeni e-POWER ile donatılan Qashqai’de sistemsel değişikliklerin dışında donanım tarafında da geliştirmeler yer alıyor. Nissan’ın geliştirilmiş ProPILOT sürücü destek sistemleri, yeni otonom sürüş arayüzleri ve 3D Around View Monitor gibi çevresel farkındalık artırıcı teknolojilerle birlikte sunuluyor.

Yeni nesil Qashqai ve e-POWER sistemi, Nissan’ın İngiltere’deki Sunderland fabrikasında üretiliyor. Model, Eylül 2025’ten itibaren Avrupa pazarlarında satışa çıkacak.

İlginizi Çekebilir:Yapay Zeka Risk Raporu yayınlandı! Büyük tehlike
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Dune 3 filmi geliyor! İşte son bilgiler
iPhone 17 tanıtıldı! İşte iPhone 17 özellikleri ve fiyatı!

Tokyo-Listed Value Creation Vows to Add Another $700K to Bitcoin Holdings
Epic Games yeni ücretsiz oyunları açıkladı
Mobil oyuncular için: Lava Play Ultra tanıtıldı!
MediaTek Dimensity 9500, beklenenden erken tanıtılabilir!
mp4 indir | © 2025 |